Skiftende billeder

Aktivt samarbejde

En af de gode sider ved den nye reform er fokus på samarbejdet med de lokale klubber. Denne gang er der en forrygende træner fra den lokale bokseklub på besøg.

Op med paraderne. Op med paraderne.
Eleverne fra valgfaget "krævende idræt" fik virkelig sved på panden, da de over flere uger har haft boksetræning og sparring i kælderen på frydenhøjskolen. Klik på link og se hvor dygtige eleverne er blevet. Ny Kessler på vej
  • Henrik Dahl den 14-12-2014


    Brain breakers 8/12


    Bank din krop til top!

    Materialer: Ingen

    Krav til plads: Ingen særlige ud over, at man lige skal kunne bukke sig ned uden at slå hovedet

    Instruktion: Underviseren giver kommandoer løbende og demonstrerer selv bevægelserne. "Begynd med at trampe med fødderne i rask tempo, klap med begge hænder så hårdt på kroppen, som I kan holde ud – først på venstre fod, så op over underben og lår, venstre side af kroppen, hen over maven og tilbage igen, med højre hånd ud over venstre arm, klap i hænderne, med højre hånd tilbage over venstre arm og skulder, med begge hænder hen over brystet, Tarzan-hyl, med venstre hånd ud over højre arm, klap i hænderne, klap med venstre hånd tilbage over højre arm og skulder, med begge hænder omme på ryggen, ned over balderne og ned over højre ben for at ende ved foden igen, tramp rytmisk i takt med fødderne, først hårdt og så mere og mere sagte i fælles tempo for til sidst at sætte jer stille ned på stolen.

    Variation: Deltagerne går sammen i par og klapper på hinandens kroppe (her udelades forsiden, så der kun klappes på bagside, arme og ben).



    Ryste ryste

    Ryst med højre hånd mens du tæller til 5. Det samme med venstre hånd, højre fod, venstre fod. 
    Ryst igen med højre hånd hvor du tæller til 4 i hurtigere tempo, når du har været alle 4 led igennem starter du forfra med at tælle til tre i et endnu hurtigere...... man sætter tempoet op for hvert tal man rykker ned.


    Skulder og nakke

    Materialer: Ingen

    Krav til plads: Ingen særlige
    Instruktion: Deltagerne står med ret ryg og armene ned langs siden. De ruller med begge skuldre, fem gange fremad og fem gange bagud. Derefter tager de med hænderne fat om skuldrene, og øvelsen gentages. Til sidst strækkes armene, og øvelsen gentages med fulde, symmetriske armsving. Derefter skal armene hænge afslappet. Højre øre lægges ned mod skulderen, hvorefter højre hånd lægges op på venstre øre og hviler afslappet der. Derefter laves øvelsen til modsatte side med venstre skulder og hånd. Som afslutning lader deltagerne hovedet falde forover, så hagen rammer brystet, og trækker vejret dybt syv gange.